dilluns, 15 de març del 2010

Via Midi Plan al Pic del Martell

Aquest diumenge ven quedar el Jordi ,el Juanet i jo per anar al Pic del Martell. Al Pàrquing no ho tenint massa clar i es porten les ressenyes de Diagonal Pasatiempo i la Midi Plan. Fem la aproximació i es apropem a la primera el primer llarg pinta difícil i a més no te gaire equipament a més a més es em deixat els tascons al cotxe i com que porten a la Bea, amiga del Juanet, que es quedara a peu de via, per que no vol escalar, decidim anar a la Midi que esta gaire be tota equipada i així acabaren de hora. Arriben a la Midi i tenint una cordada davant esperen que arribin a la primera reunió per poder comença.Es repartint els llargs que nomes son dos i com el Juanet va escalar dissabte es deixar els llargs per nosaltres. mirant a la cordada de davant Bea serà el nostre public El primer llarg li toca al Jordi. Comença amb uns tres metres fàcils assegurats amb dos parabolts i continua amb al primer pas difícil de la via, li marca V+,però esta molt llimat i el Jordi el fa amb Ae,dos parabolts més. Desprès la cosa canvia ja en la placa la preses son bones i encara que es vertical el passos no representen gaire dificultat a més esta ben equipat i això es de agrair per el Jordi. Arriba al replà on estan instal·lades les reunions de la Dire Straits i la Reserva mes a la dreta toca fe un petit flanqueig que l´assegura amb un parell de friends per tornar a agafar un diedre també vertical però amb bona pressa 10m més i muntar reunió,que fem abans de lo que marca la ressenya, 40m en total. el Jordi lluitant el llarg
Recupera cordes i ens tocar sortí a nosaltres primer començo jo i provo la panxa no hi ha preses de mà i això fa que saqui un parell de vegades però al final aixeco peus i el trec.
Al Juanet provant la panxa
Ultims metres abans de la reunió. Com que no en fet els 55m que marca la ressenya deixem el llarg al Juanet ,15m bastant vertical i passos atlètics amb bons cantos.Llàstima que els parabolts estan una mica mes a la esquerra de la linea de la via i fa que tinguis que sortir ta per poder xapar ,però el Juanet va bé i no protesta massa.
Jordi negociant la sortida de la reunió. Per fi en toca a mi sortida fina de la reunió però amb aquest cantos perds la noció de la dificultat.Continuo fins que arribo a un parabolt que te un cordinillo aixó ja m´indica que la cosa no sera facil a més la cordada de davant s´ha anat per la tirada de la Reserva.Torno a mirar la ressenya que marca V+ però el parabolt següent esta molt lluïn això no potser V+ torno a mirar i trobo un altre parabolt entremig.Peró no arribo per fer un Ae així que toca apreta per arribar .Ho aconsegueixo però encara falta el pas clau de la via,un pas de diedre una mica desplomat a on la pressa ja no es tan bona.torno a apretar,una mica de bavaresa pujo peus , i si arribo be la cosa comença a afluixar,ja era hora continuo per terreny una mica mes fàcil i monto reunio a la penultina reunió de la reserva,ja que en Carles que estava fent aquesta via en diu que es millor ferla aquí i sembla lògic per el fregament de la corda.Recupero cordes i faig pujar al Jordi i el Juanet. Jo en el pas clau del llarg.
Bé ja ens queda poquet, 30m més i la tenint, un ultim llarg que ja havia fet com a ultim llarg de la Reserva.Tornar els cantos bons i fa que els passos puguis guadirlos.La Via ens deixar bon sabor de boca i com diu un amic dels Mòmies un 10.