divendres, 2 d’abril del 2010

Anis del Mono a la paret Bucolica.Oliana.

Dissabte nen cap a Oliana a la paret Bucòlica tenint dos vies per decidir la Terra de dinosaures i l´Anís del mono.Son 6 i hi han tres dels momias que ja han fet la Terra de Dinosaures així que decideixo fer cordada a l´Anís del mono i en toca una altre vegada amb al Jordi.La via te 170m equiparada amb parabolts del 8 i alguns spits, max dificultat 6a i obligat V.La roca es bastant cutre en alguns trams i això fa que ni et quedi una bona sensació una vegada la has finaliçada. La via comença amb un IV de roca dolenta que tens que equipar fins a una primera reunió, que no la fent i continuant fins la segona, aquí la roca millora i segueix en diedre molt maco de V+ de sortida amb un passet i continua amb V fins la R. El tercer llarg es el més potent encare que esta molt be protegit per no patir massa.Comença amb un pas desplomat per tornar agafar el diedre, aquí si la pedra es bastant bona, que te un parell de passes verticals de V+ quan s´acaba agafar una placa de bons cantos però una mica desplomada. El quart llarg la roca tornar ha cambiar surt amb uns primers metres facils fins a una petita placa que es te que protegir per fer el pas i continua amb tendència a l´esquerra fins a trobar una R que no la munten i continua per placa amb un passet que tu tens que mirar fins arribar al segur.III, V. El cinquè llarg es un flanqueig que supera un parell de ressalts amb una roca que no la pots ni mirar.IV+. El sisè es tornar vertical una altre vegada sortida de panxa desplomada amb un pas de V+ per agafar placa fins un arbre que es fa per la dreta. L´ultim llarg es fa tipus cresta amb un passe al final protegit per un parabolt. Descens bastant fastigós primer hi ha que pujar fins al cim de la paret bucòlica i d´aquí ja en Camí marcat flanquejar tota la paret fin trobar la baixada.1hora