divendres, 20 d’agost del 2010

Via Homedes (el gat) del Pedraforca.

Dimarts quedo amb el Rafa i el Sunyol per anar a fer la Homedes via que en fa molta il·lusió sortint de Badalona i nem a trobar a Sunyol a Sant Jordi de Cercs però aquest es trobar malament per un refredad i no vindrà amb nosaltres.L´aproximació es fa posar en situació de lo que serà una via de estil alpí.Gran clàssica del Pedraforca imprescindible pel qualsevol que estimi l'escalada encara que el seu grau i la seva roca no la faci estar entre les millors.

Via 460m grau max V+/Ao obligat IV+ que cal porta un joc sencer de friends els tascons també aniran be i unes dotze cintes. Les R estan equipades amb parabolts com a minin un per Reunió.Arriben a peu de via i tenint una cordada de tres preparen-se la qual amablement es deixa passar al se dos.

Tots el llargs som bastant semblats trobant sempre el camí més lògic i amb tirades força llargues equipades en claus de la època que te indican el camí.

Els quatre primers llargs es mouen amb passets de IV+ i un parell de sortides en Ao amb roca típica de la nord del Pedra.

Lluitan al pas de la Z.

La segona part de la via consta de cinc llargs per terrassa buscan guanyar alçada sense tindre continuïtat amb passets de II i III fins arribar al planells dels diables on ja poden contemplar el Gat i on es el flanqueig per arribar el peu d'aquest amb tota la timba al fer el cambi de pared.

I aqui comença la veritable aventura per culpa de molts factors que es van fer perdre's de la via i enllestir l'escalada al cim de Cabirols Superior.

La primera tirada del gat si que la van fer un IV+ bastant atletic de fissura equipada amb un pito que es mou però on els friends entran a cañon.

La segona tirada es on la vaig cagar ja que la ressenya que portaven mostra un petit flanqueig i no un gran com es ben donar compta més tard a mes a mes pensaven que veien la orella del gat de la dreta i lo que en realitat estaven veien era el cap i per ultim veien una baga que sembla la reunió a la nostre vertical ,com ja estava a mitja pared i el destrepe podia ser perillós sense deixar res vaig continua en busca d'aquesta reunió.Un altre error quan vaig arribar era una baga en una roca per rapelar però pensaven que era de gent que se havia baixat.Amb una sola cosa al cap que era arribar al cim per poder estudiar per on podian baixar vaig escalar un parell de llargs amb roca bastant suelta, la qual fa que llancen avall un parell de blocs inestables i que per sort no va perjudic-iar a ningú,fins arribar al cim on ens acabem de creure que no es el cap del gat.

En blau intinerari que ven seguir. i en vermell la via.

Ràpel

des-de el cim improvisen un rapel per baixar direcció Cabirols i d'aquí caminat buscant el camí mes lògic per arribar a la tartera i posar fi a la tensió acumulada.

Al refu una birra.

Ei Rafa que en obert la variant Vicente-Terron(je,je,je) un brindis.